Main Menu
  • Strona Główna
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Nasz Personel
  • Nasze sale
  • Zajęcia dodatkowe
  • Uroczystości
  • Jadłospis
  • Bajki Pani Asi
  • Kalendarium
  • Galeria zdjęć
  • Rozkład dnia
  • Praca Metodą Projektów
  • Rekrutacja
  • Przygotowanie dziecka do przedszkola
  • Katalog Wartości
  • Statut przedszkola
  • Akcje charytatywne
  • Akcja "Ćwiczyć każdy może"
  • Program "Szkoła na widelcu"
  • Kontakt
  • Archi-przygoda
  • BIP
Logowanie



  • Nie pamiętasz hasła?
  • Nie pamiętasz nazwy?
Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj76
mod_vvisit_counterWczoraj123
mod_vvisit_counterTen tydzień283
mod_vvisit_counterOstatni tydzień693
mod_vvisit_counterTen miesiąc2553
mod_vvisit_counterOstatni miesiąc3269
mod_vvisit_counterŁącznie wizyt267050

Online: 3
Twoje IP: 3.236.156.34
,
Dzisiaj: Sty 26, 2021
Visitors Counter

Archi-przygoda

wtorek, 08 sierpnia 2017 19:33

 

ARCHI-PRZYGODA to program zakresu edukacji architektonicznej stworzony dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Główne założenia programu skupiają się wokół: sensorycznego nabywania przez dzieci świadomości przestrzeni, w której się poruszają i którą zamieszkują, kształtowania w dzieciach zrozumienia procesu projektowania i realizacji budowli oraz docenienie tradycji architektonicznych.

W trakcie realizacji programu dzieci spotykały się panią architekt, która poprzez zabawę, doświadczenia zapoznawała dzieci ze „sztuką budowania”. Zajęcia były podzielone na 10 tematów realizowanych głównie w przedszkolu, ale również w przestrzeni publicznej.

1. „Ja i moje otoczenie” - miało na celu wzmocnienie postrzegania samego siebie i zwrócenie uwagi na współzależność człowiek- środowisko życia.

2. „Przewodnik po mojej okolicy”- tego dnia wyruszyliśmy w teren, wcześniej zapoznaliśmy się z mapą naszej okolicy, na której zaznaczone były miejsca warte pokazania np. turystom. Wszyscy odnaleźliśmy budynki, zabytki wskazane na mapie.

3. „Modele przestrzenne”- te zajęcia opierały się na ćwiczeniu wyobraźni przestrzennej. Dzieci poznały podstawy modelowania i samodzielnie wykorzystywały swoją wiedzę projektując i budując.

4. „Schronienie”- tego dnia nasz ogród zamienił się w osiedle, dzieci podziały się na grupy i wspólnie budowały schronienia z dostępnych materiałów. Wcześniej rozmawialiśmy na temat budowania domów na podstawie bajki „Trzy świnki”.

5. „Dom i ogród”- pytania na jakie szukały dzieci odpowiedzi to: Jak łączyć architekturę budynku z otoczeniem? Jak mieszkać lepiej chroniąc jednocześnie środowisko przyrodnicze?

6. „Skala i proporcje”- celem tego spotkania było uświadomienie związku budowy anatomicznej człowieka z elementami otoczenia, oraz nabywanie umiejętności przedstawiania obiektów w skali.

7. „Ciepło, zimno? Moje kolory”- tym razem dzieci wykonywały doświadczenia z barwami, różnymi materiałami barwionymi sztucznie lub naturalnie. Celem tych zajęć było zwrócenie uwagi na wrażenia barwne w najbliższym otoczeniu, a także subiektywność odczuwania koloru oraz ich związek z samopoczuciem.

8. „Konstrukcje”- Jak to się dzieje, że budowle mogą nie tylko „stać”, ale i „wisieć”, „pływać”? itp. na takie i podobne pytania tym razem dzieci poszukiwały odpowiedzi. Przy okazji tworząc samodzielne konstrukcje.

9. „ Przedszkole i jego otoczenie”- wspólnie zastanawialiśmy się jakie funkcje pełni nasz budynek i jego otoczenie i co można by zrobić w miejscach „ bez funkcji”. W ten sposób powstał uproszczony schemat funkcjonalno- przestrzenny terenu przedszkola.

10. „Przyjazne miasto i miejscowość”- wszyscy razem próbowaliśmy ukształtować przestrzeń wielofunkcyjną z jednoczesnym zapewnieniem dostępności dla wszystkich oraz ochrony zasobów naturalnych.

 

Program został przygotowany i jest realizowany przez Narodowe Centrum Kultury.



 

 

Copyright © 2010 --- Antrax
Antrax Joomla 1.5 Template by Antrax.

Projekt strony Antrax.