- Strona Główna
- O nas
- Nasze grupy
- Nasz Personel
- Nasze sale
- Zajęcia dodatkowe
- Uroczystości
- Jadłospis
- Bajki Pani Asi
- Kalendarium
- Galeria zdjęć
- Rozkład dnia
- Praca Metodą Projektów
- Rekrutacja
- Przygotowanie dziecka do przedszkola
- Katalog Wartości
- Statut przedszkola
- Akcje charytatywne
- Akcja "Ćwiczyć każdy może"
- Program "Szkoła na widelcu"
- Kontakt
- Archi-przygoda 2017
- BIP
- Archi-przygoda 2023
Dzisiaj | 94 | |
Wczoraj | 147 | |
Ten tydzień | 692 | |
Ostatni tydzień | 725 | |
Ten miesiąc | 2130 | |
Ostatni miesiąc | 3803 | |
Łącznie wizyt | 403740 |
Twoje IP: 18.116.118.244
MOZILLA 5.0,
Dzisiaj: Kwi 19, 2024
Projekt Festiwal Kwiatów
Festiwal kwiatów
Projekt badawczy: kwiaty
Cele ogólne projektu:
· Budowanie wiedzy o roślinach (w szczególności o cyklu rozwojowym rośliny).
· Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z roślinami.
· Rozbudzanie zainteresowania naturalnymi procesami zachodzącymi w przyrodzie.
· Rozbudzanie zainteresowania pracą kwiaciarki, ogrodnika, botanika, przyrodnika.
· Rozwijanie umiejętności prowadzenia planowych i systematycznych obserwacji.
· Rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego.
· Kształtowanie postawy proekologicznej, w szczególności w aspekcie ochrony roślin.
· Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie.
· Rozwijanie języka w aspekcie komunikacyjnym.
ETAP I
· „Burza mózgów”- spisanie przez nauczyciela na dużym arkuszu papieru dziecięcych skojarzeń dotyczących kwiatów, stworzenie listy pytań związanych z tematem projektu, ekspozycja siatki pytań, wiedzy i hipotez.
· Wzbogacenie kącika przyrodniczego kwiatami, sadzonkami, nasionami, książkami, atlasami, narzędziami ogrodniczymi przeniesionymi przez dzieci oraz nauczycieli.
· Gromadzenie prac na konkurs plastyczny, pt. „Polskie kwiaty”.
· Wzbudzanie zainteresowania tematem – zachęcanie do obserwacji i wymiany doświadczeń.
ETAP II
· Spacer po okolicy – wyszukiwanie kwiatów. Wizyta w Ogrodzie Botanicznym, parku, kwiaciarni , sklepie ogrodniczym- rozmowa z ekspertami.
· Eksperymenty z kwiatami – poznanie budowy kwiatów poprzez obserwacje ich przekroju za pomocą lupy, mikroskopu; wkładanie kwiatów do wazonów z atramentem, z wodą, bez wody, ustawianie kwiatów w nasłonecznionym miejscu, w pomieszczeniu bez światła.
· Działalność plastyczna związana z projektem, np. tworzenie „Ikebany” wykorzystując elementy Systemu Edukacji prze Ruch D. Dziamskiej.
· Ekspresja ruchowa w ramach międzygrupowego konkursu tańca w przedszkolu.
· Kosztowanie różnych herbat z kwiatów.
Zakładanie przedszkolnego ogródka – każda z grup wspólnie z nauczycielem sadzi kwiaty, sadzonki do drewnianych skrzyń, dzieci opiekują się kwiatami,
np. systematycznie je podlewając.
· Zajęcia florystyczne z Panią z kwiaciarni, ozdabianie sali oraz szatni wiązankami, bukietami wykonanymi przez dzieci.
· Zabawy z nasionami – tworzenie instrumentów, kącika sensorycznego, hodowanie fasoli.
· Słuchanie utworów literackich, np. „Wiosna w Bullerbyn”, A. Lindgren, “Dmuchawiec” A. Frączek, oraz oglądanie bajek edukacyjnych, np. Magiczny autobus, odcinek 6 „Od nasionka”.
· Wzbogacanie słownictwa dotyczącego zagadnień projektu.
·
ETAP III
· Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego, pt. „Polskie kwiaty”, rozdanie dyplomów
i nagród.
· Zabawy ruchowe i taneczne w strojach z kwiatowymi motywami.