Main Menu
- Strona Główna
- O nas
- Nasze grupy
- Nasz Personel
- Nasze sale
- Zajęcia dodatkowe
- Uroczystości
- Jadłospis
- Bajki Pani Asi
- Kalendarium
- Galeria zdjęć
- Rozkład dnia
- Praca Metodą Projektów
- Rekrutacja
- Przygotowanie dziecka do przedszkola
- Katalog Wartości
- Statut przedszkola
- Akcje charytatywne
- Akcja "Ćwiczyć każdy może"
- Program "Szkoła na widelcu"
- Kontakt
- Archi-przygoda 2017
- BIP
- Archi-przygoda 2023
Logowanie
Licznik odwiedzin
Dzisiaj | 28 | |
Wczoraj | 118 | |
Ten tydzień | 617 | |
Ostatni tydzień | 992 | |
Ten miesiąc | 313 | |
Ostatni miesiąc | 3567 | |
Łącznie wizyt | 405490 |
Online: 1
Twoje IP: 3.145.36.10
MOZILLA 5.0,
Dzisiaj: Maj 04, 2024
Twoje IP: 3.145.36.10
MOZILLA 5.0,
Dzisiaj: Maj 04, 2024
Projekt drzewo
poniedziałek, 07 grudnia 2015 21:08
„Projekt drzewo”
Prowadzące : Patrycja Świniarek i Ewa Hoffmann
Grupa- 5 latki NIEDŹWIADKI
Cele projektu:
- Budowanie wiedzy o drzewach i drewnie (w szczególności o produkcji drewna i papieru, zasadach zachowania się w lesie).
- Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z drewnem i jego przetwarzaniem.
- Rozbudzanie zainteresowania rolą lasu w życiu człowieka.
- Kształtowanie postawy szacunku wobec lasu i drzew.
- Kształtowanie postawy proekologicznej w aspekcie oszczędzania papieru.
- Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie.
I ETAP
- „Burza mózgów”- spisanie przez nauczyciela na dużym arkuszu papieru skojarzeń dzieci związanych z drzewem, utworzenie listy pytań dotyczących tematu. Ekspozycja plakatu.
- wzbogacanie kącika przyrodniczego o eksponaty związane z drzewem- gromadzenie przedmiotów przyniesionych przez dzieci i nauczycieli ( książki związane z tematem, eksponaty przyrodnicze, zabawki drewniane)
- wzbudzanie zainteresowania tematem- zachęcenie do obserwacji i wymiany doświadczeń
II ETAP
- spacer po parku- odszukiwanie gatunków drzew
- segregowanie zebranych liści, nazywanie gatunków drzew ( praca w zespołach), obserwacja drzew w czasie ( karty pracy)
- zabawy matematyczne w ogrodzie- liczenie drzew, mierzenie, porównywanie wielkości drzew i grubości pni ( na oko, za pomocą miary itp.)
- działalność plastyczna związana z tematem
- słuchanie bajek np. „ Segregacja śmieci”, obejrzenie bajki Gorg „ Syrop klonowy”
- ekspresja artystyczna „Taniec gałęzi” do muzyki Vivaldiego
- poszukiwanie drzew w „Muzeum Narodowym”- zwrócenie uwagi na zainteresowanie artystów drzewem
- poszukiwanie przedmiotów drewnianych w otoczeniu
- poznanie zawodu stolarza i drwala, wzbogacenie słownictwa- tartak, obróbka drzewa,
- poszerzanie wiadomości na temat wpływu drzew na nasze codzienne życie
III ETAP
- Wizyta w „Drukarni”- rozmowa z ekspertem
- Zabawy gazetowe – zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet i projektowanie ubrań z gazet- pokaz mody.