- Strona Główna
- O nas
- Nasze grupy
- Nasz Personel
- Nasze sale
- Zajęcia dodatkowe
- Uroczystości
- Jadłospis
- Bajki Pani Asi
- Kalendarium
- Galeria zdjęć
- Rozkład dnia
- Praca Metodą Projektów
- Rekrutacja
- Przygotowanie dziecka do przedszkola
- Katalog Wartości
- Statut przedszkola
- Akcje charytatywne
- Akcja "Ćwiczyć każdy może"
- Program "Szkoła na widelcu"
- Kontakt
- Archi-przygoda
- BIP






![]() | Dzisiaj | 173 |
![]() | Wczoraj | 127 |
![]() | Ten tydzień | 713 |
![]() | Ostatni tydzień | 845 |
![]() | Ten miesiąc | 3637 |
![]() | Ostatni miesiąc | 3228 |
![]() | Łącznie wizyt | 377749 |
Twoje IP: 44.200.117.166
,
Dzisiaj: Wrz 28, 2023
"Ćwiczyć każdy może"
"Jednym z priorytetowych zadań Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie dbałości o bezpieczeństwo i zdrowie uczniów stał się rozwój i upowszechnianie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży szkolnej. Aktywność fizyczna w połączeniu ze zdrowym odżywianiem jest warunkiem zachowania i wzmacniania zdrowia we wszystkich okresach życia człowieka, korzystnie wpływa na samopoczucie oraz na proces uczenia się, sprzyja lepszej koncentracji. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie, w tym aktywność fizyczną uczniów jest obowiązkiem szkoły przez cały czas jej działalności..."
z listu intencyjnego Ministra Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas
Ogólnopolska akcja "Ćwiczyć każdy może" jest inicjatywą wpisaną w ogłoszony przez Ministra Edukacji Narodowej Rok szkoły w ruchu. Również nasze przedszkole włączyła się w realizację zadań akcji "Ćwiczyć każdy może".
Zajęcia sportowe, promowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia od dawna stanowią integralną część działań dydaktyczno - wychowawczych naszej placówki. Pragniemy podzielić się z Państwem naszymi dokonaniami i dobrymi praktykami naszego przedszkola.
Zrealizowane zadania:
ZAJĘCIA ORGANIZOWANE W RAMACH PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO ( obszar nr 1 )
Zajęcia edukacyjne o charakterze sportowym są integralną częścią pracy dydaktycznej naszego przedszkola, nauczycielki z powodzeniem korzystają z nieśmiertelnych zabaw i ćwiczeń ruchowych, jak również ciągle wzbogacają swój warsztat o nowe pomysły biorąc udział w warsztatach i szkoleniach. W każdej grupie realizowane są zestawy ćwiczeń porannych, a także przynajmniej raz w tygodniu blok ćwiczeń ruchowych. Grupy 5 i 6 letnie raz w tygodniu korzystają z zajęć gimnastyki korekcyjnej. W tym roku wprowadziliśmy również zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci 3 i 4 letnich prowadzone przez nauczyciela gimnastyki korekcyjnej w ramach Programu „Ruch to zdrowie”.
Ogród przedszkolny wyposażony jest w atrakcyjny sprzęt rekreacyjny, jest to również miejsce, w którym realizujemy zajęcia sportowe, zapoznajemy z zasadami gier zespołowych, a zimą zapewniamy dzieciom możliwość zjazdów na sankach.
Pierwszy Dzień Wiosny Na Sportowo to inicjatywa przedszkolnych zawodów sportowych na powitanie wiosny. Postanowiliśmy zorganizować zawody sportowe dla dzieci z wszystkich grup przedszkolnych. Rywalizowaliśmy w czterech dyscyplinach sportowych, wszystkie dzieci otrzymały pamiątkowe medale. Celem imprezy było promowanie aktywności sportowej i zasad fair play. Zawody zostały zorganizowane w parku miejskim w pobliżu przedszkola.
W załączniku umieszczono również konspekty działań realizowanych w grupie dzieci 6 letnich: ZIMOWA OLIMPIADA, TWORZYMY TOR PRZESZKÓD. Pierwsze zajęcia były częścią tematu kompleksowego „Sporty zimowe”. Dzieci poznały dyscypliny, sylwetki polskich olimpijczyków z Soczi, zasady fair play, rozmawiały na temat wytrwałości w dążeniu do celu i trudach treningów. „Tworzymy tor przeszkód” to zajęcia, które stanowiły wprowadzenie do samodzielnego wykorzystania sprzętu sportowego przez dzieci.
ZAJĘCIA ZORGANIZOWANE (obszar nr 6)
W zeszłym roku szkolnym zapoczątkowaliśmy współpracę z TKKF „Winogrady”, który organizuje Igrzyska Sportowe Przedszkolaków. To niepowtarzalna okazja, by dzieci z różnych przedszkoli mogły rywalizować między sobą w zawodach sportowych. W tym roku w maju również planujemy udział w tych igrzyskach.
XIII Igrzyska Sportowe Przedszkolaków TKKF "Winogrady"
AKTYWNOŚĆ W GRONIE RODZINY ( obszar nr 9 )
Wszystkie grupy przedszkolne realizowały zadania z obszaru aktywność w gronie rodziny. Zadanie zostało zrealizowane w formie zajęć otwartych. Rodzice ćwiczyli razem z dziećmi. Celem zorganizowanych zajęć było zachęcenie rodziców do podejmowania wspólnej aktywności ruchowej z dziećmi, wspólne spędzenie czasu, czerpanie radości z podejmowanych aktywności fizycznych.
Zajęcia otwarte w grupie Krasnali
ZAŁĄCZNIKI DO ZADAŃ Z OBSZARU NR 1
PRZYKŁADOWE KONSPEKTY Z PROGRAMU "RUCH TO ZDROWIE"
opracowała mgr Beata Dusza
Konspekt zajęć gier i zabaw korekcyjnych
Temat (Zadanie): Utrwalenie nawyku prawidłowej postawy ciała.
Cele:
• Kształcący - kształtowanie prawidłowej postawy podczas przyjmowania pozycji
korekcyjnych.
• Poznawczy - wpływ zabaw na rozwój psychiczny i motoryczny dziecka,
• Wychowawczy - wpływ ćwiczeń, ich zastosowanie na formowanie prawidłowej
sylwetki.
Metody: zabawowe - naśladowcza, naśladowcza ścisła
Miejsce ćwiczeń: teren przedszkolny
Przybory: woreczki, obręcze, karimaty. piłka
Czas trwania zajęć: 30 min.
Część I - wstępna
1. Moment organizacyjno - wychowawczy
wejście, powitanie, podanie tematu zajęć. Kontrola poprawności przyjmowanej pozycji.
2. Zabawa ożywiająca - „Berek-literka"
Dzieci układają woreczki na głowie. Wyznaczone dziecko berek goni inne. Ochrona przed berkiem poprzez odwzorowanie własnym ciałem literki „T" lub ..I".
Część II - główna
l. Zabawa orientacyjne - porządkowa - „Kolory"
Dzieci w szeregu w siadzie skrzyżnym, ręce na kolanach, w dłoniach woreczek. Na sygnał wyrzucają obydwa woreczki w tył za siebie. Prowadzący podaje odpowiednia literę np. ..Z". Dzieci wstają bez pomocy rąk i biegną szukać zielonych woreczków. Po zakończeniu zabawy dzieci wracają na karimaty śpiewając piosenkę ..Hanka Modrooka".
2. Zabawa na czworakach - ,.ZOO"
Dzieci naśladują ruchy i głosy zwierząt. Poruszają się na czworakach po karimatach, przeciągają się. odpoczywają tak jak misie, kotki, żółwie, pieski, zajączki itp.
3. Zabawa z elementami równowagi - „Zaczarowane literki"
Dzieci poruszają się po placu stając tylko na rozrzuconych woreczkach. Na sygnał zatrzymują się i naśladują literkę „K" lub ,.R".
4. Zabawa bieżna - ..Alfabetyczna gonitwa"
Dzieci podzielone na 2 zespoły „A" i „B" ustawione w rzędach tyłem do siebie w różnych pozycjach siad skrzyżny. klęczny . Na hasło ..A" - dzieci wstają bez pomocy rąk i literki ..A" łapią ..B".
5. Zabawa z elementami rzutu - „Wędrujące woreczki"
Dzieci podzielone na 2 zespoły „A" i ..B" na sygnał układają na stopach po jednym woreczku i nogą prawą, później lewą starają się wrzucić woreczki na swoją karimatę. Wygrywa zespół . który w określonym czasie zbierze więcej woreczków. Powtórzenie zabawy - w zastępach w leżeniu przodem, każde dziecko rzuca oburącz po 2 woreczki w przód, tak aby trafić do obręczy.
Część III - końcowa
1. Ćwiczenie oddechowe z elementami kształtującymi wysklepienie stóp.
Dzieci w siadzie ugiętym podpartym uderzają o podłoże na przemian palcami stóp wypowiadają cicho słowa piosenki „Myszka". Uderzając na przemian o podłoże głośno wypowiadają słowa wymienionej piosenki. Następnie wstają bez pomocy rąk i śpiewają całą piosenkę o marszu, naśladując ruchy „skradania się''.
2. Zabawa o charakterze uspokajającym - ..Zgaduj - zgadula'1
Dzieci w szeregu w siadzie klęcznym ręce na kolanach, dłonie skierowane palcami do środka, plecy proste. Prowadzący rzuca piłkę do ćwiczących. Dziecko chwyta piłkę i wymieniając wyrazy rozpoczynające się na literę podaną przez prowadzącego, odrzuca piłkę.
Podsumowanie zajęć, pożegnanie, wymarsz.
Ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy ciała
1. „Bracia syjamscy"
W parach tyłem do siebie, plecy przylegają do siebie, chwyt pod ugięte ręce. \V tym ustawieniu:
S marsz w przód, w tył. w prawą i lewą stronę, ^ przysiad i powrót do stania. S siad i powrót do stania,
2. „Winda"
W staniu tyłem do ściany, plecy przywierają do ściany. Powolne przejście do przy siadu i powrót do stania. W czasie ćwiczenia plecy muszą cały czas przylegać do ściany.
3. Siad skrzyżny tyłem do ściany, między ścianą a częścią lędźwiową kręgosłupa
układamy woreczek. Dociskanie plecami woreczka tak aby nie upadł na podłogę.
4. Leżenie na plecach pod odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa ułożona szarfa, nogi
ugięte w kolanach, stopy oparte o podłogę. Dociskanie plecami szarfy do podłogi tak
aby nie można jej było wyciągnąć spod pleców.
5. ..Główkowanie"
Wypychanie lub podbijane głową piłki . Ćwiczenie to można wykonywać w siadach, klęku, staniu bądź z rozbiegu w wyskoku.
6. „Deska do prasowania"
Klęk obunóż, ręce wzdłuż tułowia. Opad tułowia w tył i powrót do klęku. W czasie opadu plecy muszą być cały czas wyprostowane, a brzuch wciągnięty.
7. „Wańka - mateńka"
W siadzie przyciągnąć jedną nogę ugiętą w kolanie do klatki piersiowej, druga noga wyprostowana. Nogę wyprostowaną unieść do góry i przejść do leżenia na plecach, opuszczając nogę wrócić do siadu.
8. ..Grube i chude dziecko"
Siad na piętach, ręce wzdłuż tułowia. Wypiąć brzuch do przodu, pośladki do tyłu - grube dziecko.
Wciągnąć brzuch, cofnąć pośladki - chude dziecko.
9. „Zrywanie owoców"
W leżeniu na brzuchu, ręce w górę. Sięganie palcami jak najdalej w przód bez zmiany ułożenia. W staniu przodem do ściany, ręce oparte o ścianę. Przesuwanie dłoni jak najwyżej po ścianie bez odrywania pięt od podłogi.
10. "Zapinanie guzików"
W siadzie skrzyżnym dzieci zapinają -guziki" znajdujące się na plecach.
11.W różnych pozycjach do ćwiczeń lub zabaw leżenie, siady, klęki, stanie ułożenie rąk
w tzw. ..małe skrzydełko" ręce ugięte, dłonie rozwarte skierowane w przód, kciuki
dotykają środka barków/.
12. ..Wspinaczka górska"'
Podciąganie się rękoma na ławeczce prostej, skośnej w leżeniu przodem lub tyłem. Przyjeździe na plecach nogi powinny być ugięte w stawach biodrowych i kolanowych oraz uniesienie w górę.
13. ..Jazda na tratwie"
W siadzie skrzyżnym, klęcznym, przysiadzie bądź w leżeniu przodem na kocyku lub krążku jazda w przód lub w tył odpychając się rękoma.
14. ..Wąż"
W leżeniu tyłem na kocyku, chwyt rękoma za górne rogi kocyka jazda w przód odpychając się piętami wykonując przy tym ruchy tułowia w bok w prawa i lewą stronę.
15. Marsze:
S .,Chód olbrzyma i krasnala". Marsz w wysokim wspięciu, ramiona wyciągnięte w górę. Marsz na palcach w przysiadzie, ręce wyciągnięte w przód, plecy proste.
S ,.Marsz żołnierski". Postawa wyprężona, ręce przyciśnięte do tułowia, głowa uniesiona. Marsz z uniesieniem wyprostowanej nogi w przód.
Marsz z przyborem ułożonym na głowie. Marsz w dowolnych kierunkach, z przekraczaniem przeszkód, zmianą pozycji, wykonaniem prostych ćwiczeń tak aby woreczek nie spadł z głowy. Odmianą tej zabawy może być marsz z przyborem umieszczonym na czole.
S „Noszenie wody". Marsz lub proste ćwiczenie np. głowy, szyi, tułowia i nóg trzymając laskę założoną na plecach na wysokości kątów dolnych łopatek.
Ćwiczenia gimnastyczne- korekcyjne
Temat: Korygowanie postawy ciała.
Cele:
• rozciąganie mięśni piersiowych,
• wzmacnianie mięśni ściągających łopatki,
• łączenie przyjemnej zabawy z wykonaniem ćwiczeń korekcyjnych.
Przybory: szarfy, tamburyno.
Opis ćwiczeń i zabaw
1. Marsz po obwodzie koła. dłonie oparte na biodrach - kciuk znajduje się z przodu, a
pozostałe palce z tyłu (należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty
brzuch, wysokie podnoszenie kolan).
2. „Wichura". Swobodny bieg po sali. na hasło ..wichura" dzieci podbiegają do ściany i
przylegają do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.
3. Marsz po Sali, szarfa na głowie złożona na pół. odliczamy sześć kroków, wspięcie na
palce, ramiona w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.
4. Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane są przedłużeniem tułowia, na sygnał
podniesienie głowy i rąk z szarfa nisko nad podłogę, wytrzymanie około 5 sekund.
opuszczenie głowy i rąk.
5. Siad prosty podparty z tyłu. rozłożona szarfa leży na podłodze, jedna noga zgięta w
kolanie zwija szarfę, przesuwając ją palcami stopy, zmiana nóg.
6. Pozycja stojąca, jedna ręka podniesiona do góry trzyma szarfę za plecami, druga
opuszczona, zgięta w łokciu, łapie szarfę od dołu. ręce przeciągają szarfę, naśladując
wycieranie ręcznikiem, zmiana rąk.
7. Ćwiczenie w parach: siad prosty w rozkroku naprzeciw siebie, stopy zapierają się o
stopy partnera, wyciągnięte do przodu ręce trzymają dwie szarfy (jak do przeciągania
liny), ćwiczący naprzemiennie pociągają za szarfy, powodując odchylanie się i
pochylanie partnera.
8. ..Ptaszki do gniazd": dzieci biegają po całej Sali, na której porozkładane są szarfy -
..gniazda", na hasło „ptaszki do gniazd" - dzieci stoją w szarfach, ręce układają w
skrzydełka.
9. Marsz po obwodzie koła. ramiona uniesione z szarfa do góry.
Temat kompleksowy: Sporty zimowe
Temat dnia: Zimowa Olimpiada
Opracowała Natalia Bartkowiak
Cele ogólne: rozwijanie sprawności ruchowej dzieci, wzmacnianie poczucia własnej wartości, przestrzeganie zasad fair play.
Zajęcia poranne: oglądanie medali olimpijskich z Soczi, rozmowa na temat ich wyglądu i znaczenia, projektowanie i przygotowanie medali według pomysłu dzieci (praca plastyczna techniką dowolną).
Przebieg zajęć:
1. Olimpijski znicz: Rozmowa na temat symboliki znicza olimpijskiego, swobodne wypowiedzi dzieci, „Iskierka” – zabawa integracyjna.
2. Bobsleje – dzieci w dwóch drużynach siadają na podłodze jeden za drugim, nauczyciel podaje kierunek jazdy i skrętu, zadaniem dzieci jest odpowiednio zareagować na hasło nauczyciela (utrwalenie stron ciała)
3. Łyżwiarstwo figurowe – improwizacja ruchowa do muzyki Piotra Czajkowskiego „Taniec cukrowej wieszczki”.
4. Slalom gigant – slalom między pachołkami pojedynczo i w połączonych parach.
5. Skoki narciarskie – najdalszy skok obunóż z miejsca.
6. Hokej – dzieci podzielone na kilka drużyn rozgrywają krótkie mecze hokejowe samodzielnie przygotowanymi kijami (zabawa cieszyła się tak dużym powodzeniem, że dzieci jeszcze kilka dni grały w hokeja).
7. Zakończenie zajęć. Rozmowa o wrażeniach z olimpiady, rozmowy wychowawcze na temat wytrwałości w dążeniu do celu i wartości treningu nie tylko w sporcie.
8. Uroczyste wręczenie medali, Hymn i zgaszenie znicza olimpijskiego „Iskierką”.
Temat kompleksowy: Jesienne zabawy z tatą
Zajęcia popołudniowe: Tor przeszkód
Opracowała Natalia Bartkowiak
Cele ogólne: zachęcanie dzieci do korzystania ze sprzętu sportowego w czasie zabaw dowolnych, rozwijanie kreatywności i zmysłu konstrukcyjnego
1. Do czego to służy? – pokaz elementów zestawu gimnastycznego (pachołki, laski gimnastyczne, obręcze, woreczki, piłki, klocki) i sposoby na ich wykorzystanie – burza mózgów. Dzieci wymieniają propozycje zabaw ruchowych z zaprezentowanym przyborami, zapisanie pomysłów na arkuszu szare papieru, wybór najlepszych propozycji, zastanawiamy się jakie części ciała ćwiczymy wykonując wybrane ćwiczenia.
2. Niespodzianka – zestaw przyborów gimnastycznych posiada złączki do wszystkich elementów, dając nieograniczone możliwości tworzenia przeszkód. Dzieci dzielą się na grupy i samodzielnie budują przeszkody.
3. Każda drużyna prezentuje swoją przeszkodę i opisuje ćwiczenie, jakie należy na niej wykonać
4. Tor przeszkód – wszystkie drużyny przechodzą kolejno przez wszystkie przeszkody.
(Na tym etapie można zmienić drużyny przy przeszkodach i prosić o ich zmodyfikowanie, następnie rozpocząć tor przeszkód od nowa)
5. Po przejściu toru dzieci mają możliwość samodzielnego kontynuowania zabaw z przyborami.