Main Menu
  • Strona Główna
  • O nas
  • Nasze grupy
  • Nasz Personel
  • Nasze sale
  • Zajęcia dodatkowe
  • Uroczystości
  • Jadłospis
  • Bajki Pani Asi
  • Kalendarium
  • Galeria zdjęć
  • Rozkład dnia
  • Praca Metodą Projektów
  • Rekrutacja
  • Przygotowanie dziecka do przedszkola
  • Katalog Wartości
  • Statut przedszkola
  • Akcje charytatywne
  • Akcja "Ćwiczyć każdy może"
  • Program "Szkoła na widelcu"
  • Kontakt
  • Archi-przygoda
  • BIP
Logowanie



  • Nie pamiętasz hasła?
  • Nie pamiętasz nazwy?
Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj60
mod_vvisit_counterWczoraj104
mod_vvisit_counterTen tydzień765
mod_vvisit_counterOstatni tydzień702
mod_vvisit_counterTen miesiąc60
mod_vvisit_counterOstatni miesiąc3471
mod_vvisit_counterŁącznie wizyt358459

Online: 2
Twoje IP: 34.239.173.144
,
Dzisiaj: Kwi 01, 2023
Visitors Counter

Katalog Wartości

niedziela, 05 października 2014 15:13

 

KATALOG WARTOŚCI

PRZEDSZKOLA NR 31

W POZNANIU

KATALOG WARTOŚCI PRZEDSZKOLA NR 31

„Dzieci dzisiaj – będą dorosłymi jutro. One będą określać Naszą przyszłość.
Cechy, jakie zaszczepiamy im dzisiaj i warunki życia jakie im stworzymy,
będą decydować o tym, jaki będzie świat w następnym stuleciu.”

prof. Adam Łopatka

Dzieci w przedszkolu wchodzą w swój pierwszy społeczny świat. Tutaj powinny się nauczyć przestrzegać zasad, aby w przyszłości umieć kochać, szanować, pomagać i nie krzywdzić innych. Dla dzieci ważne jest, aby te wymagania były jasne i jednoznaczne oraz dostosowane do wieku i etapu rozwoju dziecka.

Katalog Wartości Przedszkola nr 31 powstał z myślą o potrzebach naszego przedszkola, aby usystematyzować pracę wychowawczą prowadzoną w placówce. Z wartości wynikają normy postępowania etycznego, które przyswojone we wczesnym dzieciństwie wywierają duży wpływ na decyzje człowieka w wieku późniejszym. W naszym przedszkolu za najważniejsze wartości uznano:

1. zgodne współżycie w grupie rówieśniczej

2. kulturę bycia

3. koleżeństwo

4. bezpieczeństwo

5. zdrowie

6. patriotyzm

Wartości wiążą się z pewnymi zasadami, normami, których należy przestrzegać.

WARTOŚĆ: ZGODNE WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ

ZASADA: UMIEM FUNKCJONOWAĆ W GRUPIE

 

NORMY POSTĘPOWANIA

PRZEKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI

· Przestrzegam zawartych umów i reguł

· Bawię się tak, aby nie przeszkadzać innym

· Unikam krzyku i kłótliwości

· Umiem czekać na swoją kolej

· Umiem przyjąć porażkę z godnością ( umiem przegrywać )

· Nie kłamię

· Akceptuję odmienność innych ( np. niepełnosprawnych )

· Umiem szanować wspólną własność

· Zwracam się z problemem do nauczyciela

· Sumiennie i dokładnie wypełniam obowiązki dyżurnego

· Utworzenie Kodeksów Grupowych (zawarcie kontraktu z dziećmi, podpisanie kodeksu, przestrzeganie zawartych w kodeksie ustaleń)

· Ustalenie konsekwencji nie przestrzegania Kodeksu

· Stosowanie systemu nagród i kar

· Zabawy integracyjne w kole, gry, konkursy i zabawy ruchowe

· Wykorzystanie gier stolikowych

· Wykorzystanie zabaw integrujących Dbanie o salę, zabawki i sprzęt

· Pełnienie dyżurów w sali i w łazience

 

WARTOŚĆ: KULTURA BYCIA

ZASADA: JESTEM KULTURALNY

 

NORMY POSTĘPOWANIA

PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI

· Używam form grzecznościowych w określonych sytuacjach: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam

· Dbam o porządek wokół siebie ( nie śmiecę, sprzątam po zabawie i pracy)

· Respektuję polecenia dorosłych

· Jestem miły dla innych, szanuję własność i wytwory kolegów

· Potrafię słuchać innych i nie przeszkadzać w trakcie rozmów (kultura słuchania).

· Rozwijam swoje potrzeby czytelnicze.

· Szanuje zieleń (nie depczę trawników, nie niszczę drzew i krzewów).

· Poznawanie wzorców właściwego zachowania: postawa nauczyciela, wzory literackie

· Utrwalanie zwrotów grzecznościowych podczas codziennych powitań i pożegnań nauczyciela z grupą

· Porządkowanie sali, odkładanie zabawek na swoje miejsce, nie zaśmiecanie przedszkola oraz terenu wokół

· Cykl zajęć tematycznych według programu pracy nauczyciela

· Wdrażanie zasad savoir – vivre podczas zajęć dydaktycznych i wspólnych zabaw

· Wspólne wyjścia do biblioteki, codzienne spotkania z literatura dziecięcą

 

WARTOŚĆ: KOLEŻEŃSTWO

ZASADA: JESTEM KOLEŻEŃSKI

 

NORMY POSTĘPOWANIA

PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI

· Opiekuje się nowymi kolegami I koleżankami oraz tymi, którzy tej pomocy potrzebują.

· Nie wyrządzam krzywdy innym ( nie biję,….)

· Nie wyśmiewam się z kolegów.

· Rozumiem, że inni maja takie same potrzeby jak ja: uczestnictwa w zabawach, korzystania z zabawek i przyborów (potrafię się dzielić).

· Właściwie zachowuje się podczas rozwiązywania zaistniałego konfliktu, używam form grzecznościowych, korzystam z pomocy nauczycielki

· Potrafię słuchać innych

· Sprawianie kolegom niespodzianek z różnych okazji np. list do chorego kolegi, laurka z okazji imienin czy urodzin

· Systematyczne prowadzenie zabaw integracyjnych z grupą

· Wzajemna pomoc w grupie oraz pomoc młodszym kolegom np. w szatni w trakcie ubierania na spacer

· Dostarczenie dzieciom wzorców właściwego zachowania – postacie z literatury dziecięcej

· Pogadanki, wystawki prac

 

WARTOŚĆ: BEZPIECZEŃSTWO

ZASADA: JESTEM BEZPIECZNY

 

NORMY POSTĘPOWANIA

PRZEKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI

· Jestem lubiany takim, jakim jestem.

· Potrafię bez obaw mówić o swoich emocjach.

· Przestrzegam zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola i poza nim.

· Dostrzegam sytuacje zagrażające bezpieczeństwu

i informuję o nich opiekunów

· Słucham dorosłych opiekunów, podchodzę jak mnie przywołują

· Kieruję się zasadą ograniczonego zaufania w stosunku do osób mi nieznanych

· Nie oddalam się od grupy.

· Mówię prawdę, nie obawiam się konsekwencji.

· Wykorzystanie zabaw integrujących

· Indywidualne rozmowy z dziećmi, zapewnienie o dyskrecji.

· Ustalenie reguł korzystania z zabawek i sprzętu znajdującego się na placu zabaw

· Wdrażanie zasad bezpiecznego poruszania się na przejściu dla pieszych oraz w pobliżu ruchliwej ulicy – wycieczki, spacery

· Poznanie własnego imienia, nazwiska, adresu oraz uwrażliwianie na to, żeby nie podawać tych informacji obcym osobom

· Wzmocnienia pozytywne, np. chwalenie dzieci na forum grupy za przyznanie się do winy

 

WARTOŚĆ: ZDROWIE

ZASADA: DBAM O SWOJE ZDROWIE

 

NORMY POSTĘPOWANIA

PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI

· Dbam o swoje zmysły i higienę układu nerwowego

· Korzystam z zabawek i sprzetu w sposób nie wywołujący hałasu

· Biorę udział w zabawach ruchowych, spacerach, wycieczkach

· Dbam o higienę osobista

· Zdrowo się odżywiam

· Ubieram się stosownie do pory roku i pogody

· Mówimy umiarkowanym głosem, unikamy hałasu, wyciszamy negatywne emocje poprzez zabawy relaksacyjne

· Częste przebywanie na świeżym powietrzu

· Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne

· Mycie rąk przed posiłkiem i po powrocie ze spaceru i placu zabaw oraz mycie zębów po posiłku

· Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych i częste spożywanie owoców i warzyw, np. na podwieczorek, do obiadu

· Zwracanie uwagi na dostosowanie stroju do aktualnej pogody, pory roku i uświadamianie konsekwencji nieodpowiedniego doboru stroju

 

WARTOŚĆ: PATRIOTYZM

ZASADA: JESTEM DOBRYM POLAKIEM

 

NORMY POSTĘPOWANIA

PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI

· Znam i szanuję symbole narodowe: godło, flaga, hymn

· Znam swoje miasto: herb, zabytki, ciekawe miejsca

· Poznaję kulturę i tradycje swojego regionu

· Umieszczenie w widocznym miejscu godła Polski

· Wywieszanie na budynku przedszkola flag z okazji świąt narodowych

· Uczestniczenie w życiu naszego miasta (wystawy, koncerty, zawody sportowe)

· Poznanie historii, tradycji

i zabytków Poznania oraz

reg. strojów ludowych

· Zapoznanie dzieci z legendami związanymi z naszym miastem

· Nawiązanie współpracy z zespołem regionalnym

 

Copyright © 2010 --- Antrax
Antrax Joomla 1.5 Template by Antrax.

Projekt strony Antrax.